საწრეო მუშაობა
წრის დასახელება: ,,ვსწავლობთ ტექსტის გააზრებას“
წრის ხელმძღვანელი: მანანა მანაგაძე
მიზნობრივი ჯგუფი: ტყიბულის N1 საჯარო სკილის lll კლასის მოსწავლეები
მიზანი: 1. მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ე.ს.გ-ს მოთხოვნების მიხედვით
v ტექსტის წაკითხვა და მისი გაგება
v ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
v ტექსტიდან მიღებული ინფორმაციის დაკავშირება მკითხველის გამოცდილებასთან
v მთავარი იდეის გამოყოფა, ტექსტის ნაწილებს შორის მიმართების დადგენა, კითხვების დასმა, დასკვნების გაკეთება და წინასწარმეტყველება
2. მოსწავლეთა უნარების წარმოჩენა
v შემოქმედებითი უნარი
v მსჯელობის/საკუთარი აზრეის გამოთქმის უნარი
v ანალიზი
v კრიტიკული აზროვნებია უნარი
v ურთიერთთანამშრომლობა
მეცადინეობის ხანგრძლივობა: 2017/2018 სასწავლო წლის l სემესტრი. 11 მეცადინეობა
წრის მოკლე აღწერა: საწრეო მუშაობა ,ვსწავლობთ ტექსტის გააზრება“ მოსწავლეებს დაეხმარებათ შეიმეცნონ სამყარო, საკუთარი თავი. ასაკის შესაბამისი სირთულისა და მოცულობის ტექსტები, წიგნიერი გარემო, აუცილებელი პირობებია, რომლებიც ხელს შეუწყობს მათ შეიძინონ ლიტერატურული გამოცდილება, ჩამოუყალიდებათმხატვრული გემოვნება, წაიკითხავენ სიამოვნებით და არა ძალდატანებით. აქედან გამომდინარე, შევარჩიე საინტერესო თანამედროვე მოთხრობები, ლექსები, საინფორმაციო და შემეცნებითი ხასიათის ტექსტები, რასაც თან ერთვის სხვადასხვა სირთულის ტექსტური კითხვები და დავალებები. შერჩეულია, როგორც ადვილი, ისე რთული კითხვებიც, რაც საშუალებას მოგვცემს ავუმაღლოთ მოსწავლეებს ინტელექტი.
N
|
რიცხვი
|
თემა
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
1
2
|
20/10
26/10
|
ნიკო კეცხოველის ,,ია და ჭიანჭველები“
ნიკო კეცხოველის ,,ია და ჭიანჭველები“
|
ტექსტის კითხვა (მონიშვნებით კითხვა)
ჯგ/მუშაობა-დაკარგული სიტყვები.
შეავსეთ ცხრილი.
დაასრულეთ წინადადება.
სწორი/არასწორი.
კიპა-ტესტური კითხვები.
რაფთი - წერილის მიწერა ტექსტის პერსონაჟისადმი.
|
თაბახის ფურცლები
წებოვანი ფურცლები, თაბახის ფურცლები, კალამი.
|
|
3
4
|
2/11
9/11
|
დედამიწა (საინფორმაციო ტექსტი)
დედამიწა (საინფორმაციო ტექსტი)
|
ტექსტის კითხვა/გაგება(პაუზებით კითხვა)
ტექსტის კითხვა/ანალიზი, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება,
ტექსტის ნაწილებს შორის მიმართების დადგენა,კითხვების დასმა, ტესტები. კროსვორდის შევსება.
|
ტექსტი
ტექსტი, დაფა, ცარცი, ტესტები
|
|
5
6
|
16/11
24/11
|
,,ვაშენოთ თავთა თვისთათვის ქალაქი და გოდოლი,რომლისა თავი იყოს ვიდრე ცამდე“
,,ვაშენოთ თავთა თვისთათვის ქალაქი და გოდოლი,რომლისა თავი იყოს ვიდრე ცამდე“
|
ტექსტის წაკითხვა და მისი გაგება,
ჩუმი კითხვა.
ტექსტის კითხვა/გახსენება, მთავარი იდეის გამოყოფა, ასაბუთებენ თავიანთ აზრს.
|
ტექსტი, ბუკი.
ტესტები, ფანქარი, კალამი.
|
|
7
8
|
30/11
7/12
|
ხალხური ლექსების გააზრება
ხალხური ლექსების გააზრება
|
ტექსტის კითხვა, გაგება, აღქმა,
ხმამაღალი კითხვა.
გამომეტყველებით
ლექსის კითხვა, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება, უცნობი სიტყვების ახსნა, წაკითხული ტექსტის მიმართ ილუსტრაციის შექმნა. ლექსის გაშინაარსება, ტესტი.
|
თაბახის ფურცლები, ტექსტები.
დაფა, ცარცი, კალამი, ტესტი.
|
|
9
10
|
14/12
21/12
|
გემი-მუზეუმი, სტოკჰოლმი
გემი-მუზეუმი, სტოკჰოლმი
|
ტექსტის კითხვა (მონიშვნებით), ანალიზი, კითხვებზე პასუხის გაცემა(ზეპირად).
მსჯელობა.
ტექსტის კითხვა, მთავარი იდეის გამოყოფა, დასკვნების გაკეთება, ტესტები.
|
ტექსტი, თაბახის ფურცელი, დაფა, ცარცი.
ტესტები.
|
|
11
|
27/12
|
ვაჟა-ფშაველა და ბუნება
|
ტექსტის კითხვა პაუზებით, ანალიზი, წაკითხულის მიმართ საკუთარი აზრის გამოხატვა. კითხვების დასმა.
|
ტექსტი, დაფა, ცარცი, წებოვანი ფურცლები. ბუკი.
|
საწრეო მუშაობის პროგრამა
სკოლის დირექტორი: /ვ. ქენქაძე/
ქალბატონო მანანა. გავეცანი თქვენი წრის სამუშაო პროგრამას, რომელიც ითვალისწინებს მოსწავლეებმა მოახდინონ ტექსტების გააზრება, საშუალლებას მისცემთ აიმაღლონ ინტელექტი.
ReplyDelete